Yoga Wall

Good to know

Voor de les

Eet ruim van tevoren, want met een volle maag is het niet fijn oefenen.

Trek comfortabele kleding aan, waarin je je goed kunt bewegen.

Matjes en andere materialen zijn bij Yoga-Wall voorhanden. Die hoef je dus niet zelf mee te nemen. Het mág wel.

Vanaf een kwartier voor aanvang ben je welkom om te ‘acclimatiseren’. Er staat dan water en thee voor je klaar.

In de hal is een kapstok voor jassen en tassen. Laat daar ook je schoenen staan: binnen doen we alles blootvoets.

Heb je je telefoon meegenomen, zet die dan op ‘stil’.

In de les

De matjes liggen doorgaans al verspreid in de oefenruimte. Kies maar waar je wilt zitten; niemand heeft een vaste plek.

Bij één mat liggen doorgaans – als voorbeeld – de attributen die je in de les nodig hebt. Pak uit de opslagruimte dezelfde spullen en leg die bij je mat.

Pak ook extra dingen zoals blokjes of een vilten matje, mocht je die nodig hebben.

Heb je een blessure, of ergens pijn, meld dat dan minimaal een kwartier voor de les, dan kan daarmee rekening worden gehouden.

Doe het ook wat rustiger aan tijdens je menstruatie, en laat omgekeerde houdingen even aan je voorbijgaan.

Focus voortdurend op je ademhaling, adem vloeiend in en uit: het is de adem die lichaam en geest verbindt.

Let op jezelf, niet op anderen; yoga is geen ‘wedstrijd’.

Luister naar je lichaam. Wees niet te hard voor jezelf. Vraag niet het onmogelijke; ‘gun’ jezelf dat je een beginner bent. Zoek je grenzen op, maar ga er niet overheen.

Tijdens de les kun je beter niets drinken.

Na de les

Breng alle attributen terug naar hun plek.

Maak de mat schoon voordat je hem opbergt (spray en handdoekjes vind je in de zaal).

Blijf daarna gerust nog een kwartiertje in de ontmoetingsruimte. Daar staat weer water en thee voor je klaar.

Ben je eenmaal thuis, blijf dan goed drinken, zodat de vrijgekomen afvalstoffen beter kunnen worden afgevoerd.